Geodezyjny automatyczny monitoring infrastruktury kolejowej przy przebudowie dworca kolejowego "Warszawa Zachodnia"
![Zdjęcie główne](/sites/geo-instruments-pl/files/styles/project_main_image/public/2021-12/warszawa-zachodnia-geo-instruments-minitoring-przemieszczen-geodezyjny_0.jpg?h=ac65996f&itok=cE1kuZMl)
Projekt
Automatyczny geodezyjny monitoring deformacji infrastruktury kolejowej
Wyzwanie
Zapewnienie geodezyjnego automatycznego monitoringu infrastruktury kolejowej podczas prowadzenia robót związanych z wykonywaniem tunelu metodą podstropową. Wykonanie całej instalacji systemu bez możliwości wprowadzania zajętości toru podyktowane koniecznością utrzymania ruchu pasażerskiego.
Rozwiązanie
Do pomiaru deformacji i przemieszczeń torowiska zaimplementowano rozwiązanie oparte na AMTS (ang. Automated Motorized Total Stations), urządzenie zostało zamontowane poza strefą oddziaływania wykopu. Na czynnym torowisku zainstalowano pryzmaty monitoringowe w poprzeczkach co 5m. Prace odbywały się z uwzględnieniem najwyższych standardów BHP - pod okiem sygnalistów. Pomiar realizowany był przez tachimetr robotyczny Topcon MS1AXII w sesjach pomiarowych co 1h. Całym procesem pomiarowym zarządzało oprogramowanie Delta Solution, a prezentacja wyników odbywała się na platformie monitoringowej DeltaLive! pozwalającej na wizualizację danych czasie rzeczywistym.
![Zdjęcie 1](/sites/geo-instruments-pl/files/styles/image/public/2021-12/zachodnia-geo-instruments-monitoring-deformacji_0.png?itok=G9MEWSLz)
![Zdjęcie 2](/sites/geo-instruments-pl/files/styles/image/public/2021-12/automatyczny-minitoring-geodezyjny-topcon.jpg?itok=dBHFYq6x)
![Zdjęcie 3](/sites/geo-instruments-pl/files/styles/image/public/2021-12/warszawa-zach-geo-instruments-polska-monitoring-geodezyjny_1.jpg?itok=C0PhXqDc)