Wykonanie projektu technologicznego wraz z opracowaniem stanowisk testowych do przeprowadzenia próbnych obciążeń pali wbijanych (statycznych oraz dynamicznych)
![S61 próbne obciażaenia pali](/sites/geo-instruments-pl/files/styles/project_main_image/public/2022-12/geo-instruments-polska-probne-obciazenia-pali-monitoring.jpg?h=7efbbf86&itok=8yjP6kxj)
Projekt
Próbne obciążenia pali wbijanych 400x400 mm w ramach posadowienia obiektów MS-11, MS-19 oraz WD-22 w ciągu budowanej drogi ekspresowej nr S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn
Wyzwanie
W ramach projektu opracowano konstrukcję stanowisk oraz sposób wykonania dwudziestu dwóch statycznych oraz sześćdziesięciu dynamicznych próbnych obciążeń pali wbijanych.
Rozwiązanie
Konstrukcja stanowiska do próbnego obciążenia (statycznego) składała się z następujących
elementów:
- siłownika hydraulicznego wywołującego siłę wciskającą na głowicy pala próbnego,
- układu stalowych belek przenoszących obciążenia z siłownika na pale kotwiące,
- pali kotwiących przenoszących obciążenia wyciągające z konstrukcji na podłoże
gruntowe.
Do wywołania siły na palu próbnym projektowanego obciążeniea wykorzystano siłownik
hydrauliczny o udźwigu min. 2,2 MN.
Badania dynamiczne tj. pomiar odkształceń i przemieszczeń wykonywano za pomocą dwóch tensometrów i dwóch przyspieszeniomierzy oraz rejestratora PDA (Pile Driving Analizer) firmy PDI.
![dynamiczne badania pali](/sites/geo-instruments-pl/files/styles/image/public/2022-12/geo-instruments-polska-probne-obciazenia-pali-s61-conway-gddkia.jpg?itok=iAnbf05m)
![dynamiczne badania pali](/sites/geo-instruments-pl/files/styles/image/public/2022-12/geo-instruments-polska-probne-obciazenia-pali-s61.jpg?itok=iQkixwm2)